بهینه سازی وب سایت برای گوگل (سئو seo)

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل
چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۳۵ ق.ظ

سئو

شما تصمیم گرفته اید که بدون ارتقاء جستجو ، توسعه بیشتر پروژه غیر ممکن است. آنها یک متخصص پیدا کردند ، وی را برای او فراهم کرد. پس از مدتی ، یک لیست سنگین از توصیه ها برای اجرای - در سطح ساختار سایت ، متون و حتی مقدس ترین - طراحی را دریافت می کنید.

چگونه بفهمیم که همه اینها واقعاً ضروری است ، و یک متخصص سئو دقیقاً برای بهینه سازی منابع شما چه کاری انجام می دهد؟

صرف نظر از اینکه شما در روسیه ، اوکراین یا ایالات متحده به ارتقاء وب سایت مشغول هستید و بر این اساس روی Yandex یا Google تمرکز کنید ، روند تبلیغ به طور کلی تغییر نمی کند. البته ، مانند سایر مناطق ، هیچ محدودیت مشخصی وجود ندارد و خیلی به مشخصات آن بستگی دارد. اما هنوز حدود دوازده مرحله اجباری کار وجود دارد.

1. تجزیه و تحلیل سایت ، موضوعات و رقبا
این مرحله برای کدام پروژه ها مرتبط است:

فروشگاه های آنلاین
خدمات و سایتهای محصول.
سایتهای خبری
سایت ها ، کارت ویزیت (نه یک صفحه ای).
تابلوهای پیام.
سایتهای شرکتی
انجمن ها

صفحه وب مسترهای Google - داده ها را بدون وحشت تجزیه و تحلیل کنید
هنگامی که یک متخصص سئو همه دسترسی به تجزیه و تحلیل پروژه و پانل های وب مستر (یا سایت را به طور مستقل به آنجا اضافه می کند) ، او به تجزیه و تحلیل کالاها و خدمات پروژه می پردازد ، و همچنین ارزیابی کلی از سایت را در اختیار شما قرار می دهد تا بفهمد در وهله اول باید چه کارهایی انجام شود.

در این مرحله است که یک استراتژی ارتقاء پروژه و یک برنامه کاری تفصیلی شکل می گیرد.

متخصص دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟

آن را به دید کلی سایت نه تنها توسط نمایش داده شد با فرکانس بالا بلکه همچنین با استفاده از فرکانس متوسط ​​و پایین تجزیه و تحلیل می کند.
این رقبا ، رهبران بازار را تجزیه و تحلیل می کند تا بفهمد در این زمینه باید به چه چیزی توجه کنیم ، چه چیزی در سایت های رقبا بهتر است.
این ساختار وب سایت های پیشرو در طاقچه ، نمایه پیوند آنها را تحلیل می کند.
علامت درخواست هایی را که برای ایجاد و بهینه سازی صفحات فرود در سایت مشتری ضروری است.
هر دو تجزیه و تحلیل منظم را بر اساس نتایج جستجو و تجزیه و تحلیل سیستم انجام می دهد ، به عنوان مثال ، با استفاده از Serpstat.

چگونه می توان در 12 ساعت به HTTPS تغییر داد و از ترافیک صرفه جویی کرد
چرا این همه لازم است؟ متخصص سئو تعیین می کند که آیا تغییرات جهانی در سایت باید فوراً انجام شود یا خیر. به عنوان مثال ، CMS (سیستم مدیریت محتوا) را تغییر دهید ، سایت را با دستگاه های تلفن همراه سازگار کنید ،پروتکل را از http به https تغییر دهید و مانند آن

یک متخصص ذیصلاح در مورد نیاز به تغییرات جهانی پیشاپیش اطلاع می دهد تا با برنامه نویسان توضیح دهد که چطور ممکن است به عنوان مثال ، اصلاح نسخه فعلی CMS ، امکان پذیر باشد.

همچنین به شما امکان می دهد کل بودجه تبلیغاتی وب سایت را مشخص کنید - هزینه های محتوا ، پیوندها ، هزینه های دیگر.

بهتر است از قبل تغییرات جهانی را انجام دهید ، در غیر این صورت بعد از گذشت 3-4 ماه از اجرای حسابرسی SEO شما در بن بست خواهید بود - با این واقعیت روبرو خواهید شد که بهینه سازی فیلترها ، افزودن برچسب ها یا دسته بندی های جدید صرفاً از نظر فنی غیرممکن است.

2. تشکیل هسته اصلی نمایش داده شد
این مرحله برای کدام پروژه ها مرتبط است:

فروشگاه های آنلاین
خدمات و سایتهای محصول.
سایتهای خبری
سایت ها ، کارت ویزیت (نه یک صفحه ای).
تابلوهای پیام.
سایتهای شرکتی
انجمن ها
اکنون شما یک استراتژی تبلیغاتی ، برنامه کاری ، تجزیه و تحلیل اولیه سایت و سایت های رهبران بازار دارید. در مرحله جدید ، یک متخصص سئو با کمک Serpstat ، Wordstat و سایر ابزارهای جستجوی جستجوی جستجو جمع آوری می کند ، خوشه ها را به گروه ها می کند ، به فرکانس می شکند.هسته معنایی.

برای این موارد مفید است:

تشکیل ساختار سایت؛
ترسیم الگوهای تولید و شکل گیری برچسب های دستی به صورت دستی (عنوان ، توضیحات ، کلمات کلیدی) ، هدرهای H1 ، H2.
نوشتن متن در صفحات فرود؛
ایجاد پیوند صالح؛
بهینه سازی وب سایت خارجی؛
تجزیه و تحلیل دیداری سایت.
هسته معنایی می تواند شامل چند صد جستجوی جستجو (برای سایت های کارت ویزیت کوچک) و چند صد هزار (برای فروشگاه های آنلاین) باشد.

درخواستهای سایت را تماشا کنید

در این بخش از جدول هیچ یک از درخواست های یک ساعت فروش سایت وجود ندارد

روند تلفیق هسته طولانی است و بسته به اندازه سایت می تواند چندین ماه طول بکشد. به همین دلیل است که به بخش ها و دسته بندی ها تقسیم می شود تا مانع پیشرفت نشود و هسته معنایی را به موازات سایر آثار گسترش دهد.


آشپزخانه داخلی SEO: چگونه Netpeak UniSender را ارتقا می دهد - 5 قدم اول
جزئیات تبلیغات را در پست مطالعه کنید. "آشپزخانه داخلی SEO: چگونه Netpeak UniSender را ارتقا می دهد - 5 قدم اول".

3. شکل گیری یک ساختار سایت گسترده
این مرحله برای کدام پروژه ها مرتبط است:

فروشگاه های آنلاین
سایت های خدمات و محصولات ، به جز برخی از پروژه ها با تمرکز باریک.
سایتهای خبری
سایت ها ، کارت ویزیت (نه یک صفحه ای).
تابلوهای پیام.
سایتهای شرکتی
انجمن ها
موتورهای جستجو دائماً الگوریتمهای خود را بهبود می بخشند و مناسب ترین صفحات را برای درخواست های کاربر نشان می دهند. اگر "لپ تاپ هایی با نور پس زمینه صفحه کلید" را در موتور جستجو وارد کنید ، در وهله اول مناسب ترین صفحات برای این نمایش داده ها مشاهده خواهید کرد.

مثال شماره

اگر می خواهید پروژه خود را در این موقعیت ها ببینید ، بدون ایجاد ساختار گسترده سایت نمی توانید انجام دهید. برای هر گروه از پرس و جوهای جستجو ، باید صفحه فرود خود را ایجاد و بهینه کنید.

در عین حال ، باید به یاد داشته باشید که بهتر است کارتهای محصول خاص را برای نمایش داده شدگان با فرکانس بسیار کم بهینه سازی کنید ، زیرا آنها فقط در تبلیغ صفحات مهم دخالت می کنند و مقداری از وزن استاتیک داخلی را از آنها می گیرند.


فرکانس فوق العاده کم درخواستی است که بیش از 5 بار در ماه وارد نشده است.

در زیر نمایش داده های با فرکانس بالا ، صفحات طبقه بندی ، تحت صفحات فرکانس متوسط ​​و پایین ، صفحات فیلتر استاتیک / تقاطع فیلتر ایجاد می شوند.

صفحات طبقه بندی شده برای نمایش داده شد با فرکانس بالا ایجاد می شوند.

از کجا می توان ایده هایی را برای ایجاد صفحات فرود جدید بدست آورد؟

تجزیه و تحلیل شماره
تجزیه و تحلیل رقبا.
جستجوی سایت داخلی.
تجزیه و تحلیل محدوده / طیف وسیعی از خدمات.
برای فروشگاه های بزرگ با مراکز توزیع در شهرهای مختلف و همچنین تابلوهای پیام ، بازارها ، شرکتهایی که شعبه دارند تعداد صفحات فرود در سازه بر تعداد شهرها ضرب می شود. مهم است که محتوای چنین صفحات بی نظیر باشد.

این یک پروسه طولانی است و در پروژه های بزرگ ، صفحات فیلتر جدید برای دسته بندی های خاص حتی دو سال پس از شروع تبلیغات سایت ایجاد می شوند. اما هنوز هم ، بخش عمده ای از کار برای گسترش ساختار صفحات فرود باید خیلی زودتر انجام شود - تا سریعاً اثر مورد نظر را بدست آورید.

4- تشکیل وظایف برای بهینه سازی داخلی
این مرحله برای کدام پروژه ها مرتبط است:

فروشگاه های آنلاین
خدمات و سایتهای محصول.
سایتهای خبری
سایت ها ، کارت ویزیت (نه یک صفحه ای).
تابلوهای پیام.
سایتهای شرکتی
انجمن ها
این متخصص خطاها در بهینه سازی سایت داخلی را تصحیح می کند ، با صفحات فرود برای گروه های درخواستی کار می کند ، صفحات تکراری را حذف می کند. برای این کار ، یک ممیزی سئو فنی سایت انجام می شود که براساس آن وظیفه ای برای بهینه سازی داخلی تشکیل می شود.

موارد زیر باید (به ترتیب اهمیت) دنبال شوند:

تنظیم خودکار تولید عناوین عنوان ، توضیحات و H1 بر اساس قالب های دسته ها ، محصولات ، فیلترها ، تقاطع فیلترها ، صفحات ایجاد شده برای درخواست های جغرافیایی و موارد مشابه.
تشکیل آدرس صفحات در سایت (آوردن آنها به یک شکل قابل خواندن توسط انسان).
بهینه سازی فیلتر: ایجاد قوانینی برای ایجاد URL برای فیلترها و تقاطع آنها ، برچسب های متا ، دید لینک های فیلتر).
افزایش سرعت پاسخگویی سرور ، بارگیری صفحات در سایت.
نسخه های تکراری را با استفاده از تغییر مسیرهای ثابت ، آدرسهای متعارف ، noindex دنبال کنید.
ایجاد نقشه سایت XML.
تنظیم چند زبانه (اگر نسخه های زبان موجود است).
بهینه سازی صفحه صفحه.
بهینه سازی کد پاسخ سرور و هدر صفحه.
تنظیم میکرو مارک بررسی ، اطلاعات در صفحات کارت های محصول.

صفحه محصول را می سازیم: پنج تراشه برای فروشگاه های آنلاین
جزئیات مقاله را بخوانید. "ساخت صفحه محصول: پنج تراشه برای فروشگاه های آنلاین".

5- سازمان پیوند داخلی
این مرحله برای کدام پروژه ها مرتبط است:

فروشگاه های آنلاین
خدمات و سایتهای محصول.
سایتهای خبری
تابلوهای پیام.
سایتهای شرکتی
انجمن ها
اغلب دلیل عدم رتبه بندی سایت مشکل پر کردن صفحات تبلیغ شده با وزن استاتیک است. درباره چی حرف میزنی؟

نه تنها ایجاد صفحات فرود بلکه سازماندهی پیوند داخلی نیز ضروری است تا کاربران و ربات جستجو بتوانند به راحتی به صفحات دیگر برسند. در غیر این صورت ، ممکن است در فهرست موتورهای جستجو ظاهر نشوند.

معمولاً این مشکل در صفحات فیلترهای بهینه ایجاد می شود - کاربر می تواند با انتخاب فیلتر به چنین صفحه هایی برسد ، اما روبات جستجو آن را نمی بیند.

نه تنها ایجاد صفحات فرود ، بلکه سازماندهی پیوند داخلی نیز ضروری است تا کاربران و ربات جستجو بتوانند به راحتی به صفحات دیگر برسند

همچنین ، در مرحله تبلیغ وب سایت ، متخصص SEO با استفاده از اسکریپت های توسعه یافته ، پیوندی از دسته های منو ایجاد می کند ، جایی که وی به جستجوی داده های قبلی جمع آوری شده و خوشه ای اضافه می کند ، وزن استاتیک را از صفحات با رقابت کم (به عنوان مثال ، از کارت های محصول ، تقاطع فیلتر) به صفحات سطح لانه گذاری بالاتر منتقل می کند.

6. بهینه سازی محتوا
این مرحله برای کدام پروژه ها مرتبط است:

فروشگاه های آنلاین
خدمات و سایتهای محصول.
سایتهای خبری
سایت ها ، کارت ویزیت (نه یک صفحه ای).
تابلوهای پیام.
سایتهای شرکتی
بهینه ساز به طور دستی برچسبهای متا منحصر به فرد (عنوان ، توضیحات ، کلمات کلیدی) و هدرهای H1 را بر اساس "دم طولانی" از جستجوی جستجو برای آن دسته از صفحات که در آن لازم است تولید می کند. همچنین ، برای صفحات تبلیغ شده سایت ، متونی شکل می گیرد که شامل پرس و جوهای کلیدی است که قبلاً جمع آوری شده اند ، به طور طبیعی و با در نظر گرفتن شرایط فعلی موتورهای جستجو.

متنها بر رتبه بندی صفحات توسط نمایش داده شدگان با فرکانس بالا و نمایش نمایش داده شده توسط "دم بلند" تأثیر می گذارند.

7. کار با بودجه خزنده
این مرحله برای کدام پروژه ها مرتبط است:

فروشگاه های آنلاین
سایت های خدمات و محصولاتی که امکان فیلتر کردن نتایج جستجو وجود دارد ، مرتب سازی آنها.
تابلوهای پیام.
بودجه خزنده موتور جستجو - تعداد صفحاتی است که می تواند در یک زمان در سایت دور بزند.

اغلب صاحبان سایت پس از خواندن 1-2 مقاله در مورد ارتقاء وب سایت با استفاده از بهینه سازی فیلتر و برچسب ، صدها صفحه فیلتر بی فایده ایجاد می کنند که هیچ درخواستی برای آنها وجود ندارد یا تعداد بسیار کمی از آنها وجود دارد. علاوه بر این ، برای ربات ، صفحات تقاطع دو فیلتر از یک بلوک (به عنوان مثال ، دو مارک) ، تقاطع های چهار یا چند فیلتر بسته نمی شود. صفحات مختلف را مخفی نکنید: براساس قیمت ، امتیاز ، تعداد محصولات در هر صفحه. اینها همه اشتباه است.

در نتیجه ، ربات جستجو می تواند تنها بخشی از صفحات فیلتر را فهرست بندی کند - و از سایت خارج شود. حتی اگر بقیه را با صلاحیت انجام دهید ، این همان چیزی است که باعث می شود صفحات به ایندکس وارد نشوند. علاوه بر این ، وزن استاتیک صفحات دسته به طرز چشمگیری کاهش می یابد.


مطالعه موردی: نحوه صرفه جویی در یک پروژه و افزایش میزان ترافیک ارگانیک 109٪ در 6 ماه
مورد عالی برای کار با فیلترها: "نحوه ذخیره یک پروژه و افزایش میزان ترافیک ارگانیک 109٪ در 6 ماه".

توصیه می شود فقط با متخصصانی که تجربه دارند با بودجه خزنده کار کنید. کارشناسان صالحاً "صفحات زباله" را برای نمایه سازی بسته می کنند ، که فقط برای راحتی کاربران ایجاد شده است ، فقط فیلترهای لازم را می گذارند ، خزیدن به صفحات زباله و پیوند نزدیک به آنها ، روبات ها را ممنوع می کند.

8- بهبود قابلیت استفاده سایت
این مرحله برای کدام پروژه ها مرتبط است:

فروشگاه های آنلاین
خدمات و سایتهای محصول.
سایتهای خبری
سایت ها ، کارت ویزیت (نه یک صفحه ای).
تابلوهای پیام.
سایتهای شرکتی
انجمن ها

چگونه SEO تغییر کرده است - نظرات متخصص
آیا الگوریتم های موتور جستجو عوامل رفتاری را در نظر می گیرند - چگونه کاربر با سایت ارتباط برقرار می کند؟ بلهدر نظر بگیرید.

متخصصان سئو در حال کار بر روی:

عدم بازگشت کاربر به نتایج جستجو؛
کاهش در میزان شکست؛
مدت زمان اقامت در صفحه را افزایش دهید.
تطبیق سایت برای دستگاه های تلفن همراه باعث افزایش چشمگیر بازدید سایت در صدور تلفن همراه می شود و تبدیل از دستگاه های تلفن همراه نیز افزایش می یابد. ناوبری ساده میزان گزاف گویی را کاهش می دهد. طراحی مناسب صفحه "درباره ما" باعث افزایش اعتماد بازدید کنندگان و موتورهای جستجو می شود.

9. بهینه سازی وب سایت خارجی
این برای چه کسی مرتبط است؟ برای انواع سایتها در افراد دارای رقابت بالا.

بله ، در تعدادی از مباحث دارای رقابت کم ، می توانید بدون ایجاد توده لینک خارجی ، این کار را انجام دهید ، اما بیشتر بهینه سازی خارجی لازم است. هرچه سایتهای با کیفیت تر به شما پیوند دهند ، معتبرتر به نظر موتورهای جستجو می رسید.


بازاریابی محتوای ایالات متحده: 51 انتشار در 5 ماه
مورد در موضوع: "درباره بازاریابی محتوا در ایالات متحده با استفاده از یک مطالعه موردی: 51 انتشار در 5 ماه".

پارامترهای بسیاری وجود دارد که با استفاده از آنها باید یک پروفایل لینک ایجاد کنید و اهدا کنندگان را انتخاب کنید. متخصصان سئو می توانند از مبادلات پیوند دهنده استفاده کنند ، لینکهای طبیعی را از طریق انجمن ها ، خدمات Q / A اضافه کنند و همچنین سایتهایی را مستقر کنند که پیوندهایی از طریق وب مسترها نمی فروشند.

علاوه بر این ، ما همیشه توصیه می کنیم که صاحبان چنین مطالبی را ارسال کنند تا خود کاربران به آنها پیوند دهند. اینها مفیدترین پیوندها هستند.

10. افزایش تبدیل از بازدید کنندگان به مشتریان
این مرحله برای کدام پروژه ها مرتبط است:

فروشگاه های آنلاین
خدمات و سایتهای محصول.
سایتهای خبری
سایت ها ، کارت ویزیت (نه یک صفحه ای).
تابلوهای پیام.
سایتهای شرکتی

تبدیل لزوماً فروش نیست. این می تواند یا سفارش خدمات یا اشتراک یک خبرنامه باشد.

در حقیقت ، این مرحله پیچیده ای است که نیاز به دانش در طراحی ، قابلیت استفاده ، بازاریابی ایمیل و حتی مهارت برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا دارد.

متخصص در ابتدا چه کاری انجام می دهد؟

فرم های سفارش را اصلاح می کند.
راههای ارتباط با مدیران را از طریق سایت اضافه می کند.
رنگ عناصر صفحه را تغییر می دهد.
با بررسی کار می کند.
پیکربندی خبرنامه های شخصی سازی شده را شروع می کند.
و این تنها یک صدم پیشرفت هایی است که تبدیل سایت را افزایش می دهد.

11. بهینه سازی صفحه گام به گام
این مرحله برای کدام پروژه ها مرتبط است:

فروشگاه های آنلاین
خدمات و سایتهای محصول.
سایتهای خبری
تابلوهای پیام.
سایتهای شرکتی
انجمن ها
براساس رتبه بندی صفحات توسط درخواست ها و تجزیه و تحلیل ترافیک بر اساس دسته بندی ها ، متخصصان سئو به طور مداوم با ساختار سایت کار می کنند ، آن را گسترش می دهند ، تغییراتی در متون ، برچسب ها ، پیوند داخلی ، توده لینک های خارجی صفحات ایجاد می کنند. این یک روند طولانی است.

این بروزرسانی مداوم الگوریتم های موتور جستجو را پیچیده می کند ، بنابراین اغلب باید تغییراتی در استراتژی تبلیغ وب سایت ایجاد کرده و مرتباً آن را برای کاربران و موتورهای جستجو بهبود ببخشید.

نتیجه گیری
به طور معمول ، ما می توانیم 11 مرحله اصلی متخصص SEO را تشخیص دهیم:

تجزیه و تحلیل سایت ، موضوعات و رقبا مشتری. تدوین استراتژی و برنامه کاری. واقعی برای انواع سایتها
جمع آوری و خوشه بندی معنایی ، تشکیل هسته اصلی نمایش داده شدگان جستجو. واقعی برای انواع سایتها
ایجاد ساختار گسترده سایت. برای محصولات خاص و خدمات بسیار تخصصی که اهداف خاص را حل می کنند ، ربطی ندارد.
ممیزی ، تشکیل کار برای بهینه سازی فنی سایت. واقعی برای انواع سایتها
پیوند داخلی ، افزایش وزن داخلی صفحات مهم برای ارتقاء. واقعی برای همه به جز سایت های کارت ویزیت کوچک و محصولات خاص.
بهینه سازی محتوا. واقعی برای انواع سایتها
با بودجه خزنده کار کنید. واقعی برای فروشگاه های آنلاین ، تابلوهای اعلانات ، خدمات ، که در آن امکان فیلتر کردن نتایج و مرتب سازی بر اساس پارامترهای مختلف وجود دارد.
بهبود قابلیت استفاده سایت. واقعی برای انواع سایتها
بهینه سازی خارجی ، با یک پروفایل پیوند کار کنید. برای موضوعات با رقابت پایین بی ربط نیست.
افزایش نرخ تبدیل از بازدید کنندگان به مشتریان. واقعی برای همه انواع سایتها به جز فروم.
مرحله بهینه سازی صفحات بر اساس بخش ها ، دسته ها ، اجرای پیشرفت ها بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها. ممکن است برای سایتهای کارت ویزیت کوچک بی ربط باشد.
تقریباً تمام مراحل در سایتهای تک صفحه ای قابل استفاده نیستند.


راهنمای SEO SEO SEO: Infographic

انتقال یک سایت به CMS جدید بدون از دست دادن موقعیت و ترافیک: نحوه تهیه TK برای یک برنامه نویس
البته بسیاری از تفاوت های ظریف وجود دارد که خارج از محدوده این بررسی است. به عنوان مثال ، انتقال صحیح سایتهنگام تغییر CMSکار با نسخه موبایل سایت.

 

https://seo-hub.info

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۳۰
سئو سایت

نظرات  (۲)

آموزش های جامع سئو کسب و کار اینترنتی وبکیما

۰۵ آبان ۹۸ ، ۱۳:۵۸ کسب و کار اینترنتی

بسیار عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی