بهینه سازی وب سایت برای گوگل (سئو seo)

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل
چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۲۶ ق.ظ

بهینه سازی سایت و مواردی در این باره

البته بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو قبل از تبلیغ آن اصلی ترین و مهمترین نکته است. از آنجا که ارتقاء وب سایت از طریق خرید بک لینک بدون بهینه سازی هیچ تاثیری نخواهد داشت و در برخی موارد حتی برعکس نیز می تواند به وب سایت آسیب برساند و از ترافیک آن بکاهد. شما می توانید نحوه انجام بهینه سازی سایت داخلی و نحوه بررسی بهینه سازی سایت خود برای جستجو را از این مقاله بیاموزید. بهینه سازی وب سایت داخلی شامل موارد زیر است: 1) صفحه تکراری 2) برچسب ها 3) نقشه سایت - نقشه سایت.xml 4) تنظیم فایل robots.txt 5) متون سئو 6) منحصر به فرد بودن محتوا 7) آرام شوید 8) میکروفرمات ها یا میکروداده ها 9) قابلیت استفاده و رابط این یک لیست ناقص برای بهینه سازی داخلی است ، اما اینها مهمترین و اصلی ترین نکاتی هستند که بعدا به تفصیل در مورد آنها خواهیم پرداخت. صفحه سایت کپی می کند بعضی اوقات ، بعضی از سیستمهای مدیریت محتوا (موتورهای سایت) چندین نسخه از یک صفحه از یک سایت را ایجاد می کنند که در چندین URL موجود است. بیایید بگوییم به صفحه اصلی سایت شما قابل دسترسی است: http://www.site.com/index.php http://www.site.com/index.html http://www.site.com/index.htm http://www.site.com/main http: // site.com/index.php http: // site.com/index.html http: // site.com/index.htm http: // site.com/main می توانید این مورد را خودتان تأیید کنید ، کافی است بعد از slash index.php یا index.html در نوار آدرس مرورگر اضافه کنید. اگر صفحه در این آدرس باز شود و خطای 404 را نشان ندهد ، در سایت شما نسخه های تکراری وجود دارد که باید برطرف شوند. برای از بین بردن نسخه های تکراری ، باید یک سرور 301 را تغییر مسیر دهید. این دستور برای موتور جستجو روشن می کند که صفحاتی که از آن تغییر مسیر ساخته شده است به آدرس دیگری منتقل می شوند. بنابراین ، ما همان صفحات سایت را به صفحه ای می چسبانیم که شرایط Google و Yandex را برآورده می کند. همچنین لازم است که تمام صفحات دیگر را بررسی کنید. اینها عمدتاً صفحاتی برای مرتب سازی و فیلتر کردن کالاها هستند. برچسب های سایت پس از توسعه هسته معنایی سایت ، باید بهینه سازی کنید: - برچسب های متا - برچسب ها را در قسمت H1-H6 قرار دهید - برچسب های alt را برای تصاویر مشخص کنید من در مقاله ای در مورد چگونگی تهیه صحیح عنوان و توضیحات در مورد خود بهینه سازی برچسب های متا نوشتم . می توانید یاد بگیرید که چگونه می توانید برچسب های H1-H6 را به درستی قرار دهید تا در مقاله ای درباره چگونگی نوشتن متن بهینه شده جستجوگرها خود به خودتان بپردازید. برچسب Alt از آنجا که موتورهای جستجو هنوز آموخته اند آنچه در تصویر نوشته شده است را درک کنند ، به عبارت دیگر ، آنها نمی دانند کدام نوع تصویر ، عکس یا نمودار یا شاید متن باشد ، به هر تصویر نیاز است که نام ببرد - متنی جایگزین که در برچسب Alt نشان داده شده است. این کار برای جذب ترافیک اضافی در سایت هنگام جستجو برای کاربران سایت توسط تصاویر ضروری است. شاید شخصی که هنگام جستجوی تصویر به سایت آمده است ، کاملاً مشتری هدف نباشد ، اما شما ترافیک بیشتری کسب خواهید کرد ، و با آن فاکتورهای رفتاری خوبی که گوگل و یاندکس به آن توجه می کنند. نقشه سایت - نقشه سایت.xml اگر سایت شما حاوی نقشه سایت ایجاد شده به صورت خودکار نیست ، پس ما فوراً باید آن را انجام دهیم. نقشه سایت شامل لیستی از تمام آدرسهای صفحات سایت است که به موتورهای جستجو می گوید ربات نیاز به فهرست بندی دارد. معمولاً در: http: //site_name/sitemap.xml اکنون بررسی کنید که آیا این سایت در سایت شما است یا خیر. اگر اینگونه نباشد ، می توانید با استفاده از سرویس نقشه نقشه سایت را تهیه کنید: http://www.xml-sitemaps.com/ فقط پیوند بالا را دنبال کنید و دستورالعمل ها را بخوانید.  پس از تهیه نقشه سایت ، باید آن را در ریشه دایرکتوری سایت قرار دهیم. برای انجام این کار ، به سایت FTP بروید و پرونده sitemap.xml را که پس از نسل بارگیری کردیم بارگذاری کنید. در مرحله بعد ، نقشه سایت را به گوگل و مدیر وب Yandex اضافه کنید. اگر هنوز سایت خود را در آنجا اضافه نکرده اید ، پس مقاله نحوه اضافه کردن یک سایت به مدیر Yandex و نحوه اضافه کردن یک سایت به ابزارهای وب مستر گوگل را بخوانید . می توانید اطلاعات بیشتر در مورد پرونده نقشه سایت را در آدرس های زیر دریافت کنید: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py؟hl=fa&answer=156184 http://help.yandex.ua/webmaster/؟id=1115572 پرونده Robots.txt این فایل یاور موتور جستجوگر می گوید کدام صفحات نیازی به نمایه سازی توسط موتورهای جستجو ندارند . به عنوان مثال ، بازخورد ، چاپ ، ثبت نام ، سبد خرید یا صفحات جستجوی سایت. به طور کلی ، در این پرونده باید بسته شود که صفحاتی که اطلاعات مفید و لازم را برای مشتری هدف در اختیار ندارند ، جستجو کنند. برای ساختن یک پرونده روبات ها ، باید فایلی به نام ربات ها با پسوند txt ایجاد کنید. برای پیکربندی صحیح این سایت ، باید با دستوراتی که باید استفاده کنید با دقت آشنا شوید: http://help.yandex.ua/webmaster/؟id=1115958  بعد از اینکه پرونده روبات ها را ایجاد کردیم و به درستی پیکربندی کردیم ، باید آن را در میزبان سایت که در ریشه دایرکتوری است ، در همان محلی که کپی کردن sitemap.xml را کپی کردیم ، کپی کنیم. و فقط در این صورت می توانید آن را به مدیر وب گوگل و یاندکس اضافه کنید. کپی رایت SEO برای بهینه سازی سایت نیز بهینه سازی متن ها نیز ضروری است. در مورد چگونگی انجام این کار در خود ، در مقاله نوشته شده است که چگونه متن بهینه سازی SEO را بنویسید .   متون سئو برای یافتن سایت شما توسط سؤالات کلیدی ضروری است و همانطور که می دانیم تعداد زیادی از آنها وجود دارد و نوشتن مقاله جداگانه برای هر پرس و جو صحیح اما بسیار طولانی یا گران است. بنابراین ، ده ها هزار جستجوی جستجو می توانند در متن SEO قرار بگیرند ، اما این واقعیت نیست که همه آنها در نتایج موتور جستجو کار کنند. من مطمئن هستم که با رویکرد صحیح برای نوشتن متن ، بیش از نیمی یا حتی 70٪ عبارات جستجو کار می کنند. اما در حالت ایده آل ، برای هر درخواست فرکانس متوسط ​​و فرکانس بالا ، باید یک مقاله جداگانه وجود داشته باشد ، سپس ورود به TOP 3 بسیار محتمل خواهد بود. منحصر به فرد بودن محتوا با بهینه سازی داخلی وب سایت ، قبل از تبلیغ آن ، شما باید تمام مطالب موجود در سایت را بررسی و "متحد" کنید. Google و Yandex در نتایج جستجو بالاتر از سایتهایی هستند که متن بی نظیری دارند. درباره منحصر به فرد بودن تأیید محتوا ، در مقاله نوشتم که چگونه متن را برای منحصر به فرد بودن بررسی کنید . اگر منحصر به فرد بودن متون شما زیر 80٪ است ، باید متن ها را مجددا بازنویسی کنید ، و اگر بی نظیر است ، باید روی نوشتن متون بهینه سازی شده جدید و سودمند جدید SEO کار کنید . relink لینک دهی ، دسته ای از صفحات سایت با استفاده از لینک ها است. این مجموعه پیوندها نگرش مثبت موتورهای جستجو به سایت را تشکیل می دهد. انواع پیوند درست در مقاله ای از لئونید گروخوفسکی بسیار خوب نوشته شده است: http://www.grohovskiy.ru/praktika-internet-marketinga-vnutrennyaya-perelinkovka-celi-sxemy-pravila/ پیوند صفحه به قسمتهای خارجی و داخلی تقسیم می شود. پیوند خارجی پیوند به سایتهای دیگر است. و پیوند داخلی پیوندهایی است که از یک صفحه یک سایت به صفحه دیگر قرار می گیرد. هر دو نوع برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بسیار مهم هستند. برای برقراری ارتباط صحیح در سایت ، باید خود را با انواع و اقسام طرح های پیوند دهنده با دقت آشنا کنید و تنها پس از آن شروع به کار بر روی بهینه سازی داخلی کنید. ریزگردها و ریزگردها ریزگردها "کدهای صفحه" با فرمت HTML "برچسبهای" ویژه هستند. میکروفرماتها یک صفحه را علامت گذاری می کنند و به Google کمک می کنند تا اطلاعاتی را که صفحه در اختیار دارد تعیین کند. به عنوان مثال ، می تواند صفحه ای با اطلاعات مربوط به شخص ، رویداد ، بررسی یا محصولات باشد. اگر طرح صفحه سایت با الزامات گوگل مطابقت داشته باشد و به عنوان مثال طرح بندی صفحه را برای رتبه بندی مشخص کنیم ، در صفحه مانند این در جستجو ظاهر می شود: Google اطلاعات کاملی در مورد چیدمان صفحه به ما داد و ما می توانیم در اینجا با آن آشنا شویم: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py؟hl=fa&answer=146897 قابلیت استفاده و رابط سایت قابلیت استفاده سایت یک مؤلفه مهم است که به افزایش عوامل رفتاری و تبدیل سایت کمک خواهد کرد. در مقاله ای درباره قابلیت استفاده و تأثیر آن در فروش سایت ، من در مورد چگونگی بهبود رابط سایت ، رفع خطاها و ساده سازی سایت برای کاربر نوشتم . به طور خلاصه ، بدون ساختار صحیح و ساده سایت شما ، هیچ نکته ای برای ارتقاء وجود ندارد. سایت باید ساده و سر راست باشد. یک تیر - یکی جسد. سادگی و سهولت استفاده بستگی به فروش ، ثبت نام و سایر تبدیل ها دارد . سرعت سایت هرچه سایت زیبا و راحت باشد و همچنین بهینه سازی شده باشد ، اما اگر کند شود و صفحات به آرامی بارگیری شوند ، در این صورت نگرش تسویه حساب موتورهای جستجوگر و کاربران مشاهده نخواهید کرد. Google ایجاد سریع اطلاعات را تشویق می کند. سرعت پیشرفت و همچنین توسعه "همه چیز و همه چیز" به سرعت جستجوی اطلاعات بستگی دارد. با استفاده از یک سرویس از Google می توانید سرعت بارگیری صفحات را در یک سایت بررسی کنید: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights؟hl=fa اولین کاری که برای افزایش سرعت بارگذاری سایت باید انجام دهید ، انتخاب هاست با کیفیت است. همچنین لازم است که تمام تصاویر موجود در سایت را بهینه کنید ، سایز یا کیفیت آنها را کاهش دهید. برای حذف دسترسیهای غیرضروری به سایت ، می توانید کلیه درخواستهای پایگاه داده سایت را ردیابی کنید ، در نتیجه بار را کاهش داده و سرعت بارگیری صفحه را افزایش می دهید. نتیجه گیری برای بهینه سازی داخلی ، قبل از ارتقاء وب سایت باید کارهای عظیمی انجام شود. هر چیز کمی هنگام بهینه سازی یک سایت می تواند بر موقعیت آن تأثیر بگذارد. هنگام بهینه سازی یک پروژه ، شما باید از ده ها سرویس و ابزار مختلف استفاده کنید. تبلیغ سایت غیر بهینه با پیوندها کاملاً ممنوع است.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۳۰
سئو سایت

seo

سئو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی